آشنایی با شرکتهای مدیریت صادرات Export Managment Company (EMC)
- یادداشت ها
- 26 اردیبهشت, 1401
نمودار زیر تصویر خوبی است از #جریانهای_تجاری میان 8 منطقه مهم دنیا در بخشهای مختلف اقتصادی شامل منابع (معدن، انرژی، غذا)، تولید (الکترونیک، دارو،مواد پایه و شیمیایی) و خدمات و دارایی نامشهود این نقشه نشان میدهد همچنان مناطق وابستگی بالایی در صادرات و واردات به یکدیگر دارند. البته در بخش دیگری از گزارش به نیروهای
ادامه مطلبباورها و ذهنیت عمومی جامعه یکی از نیروهای مهمی است که در موفقیت هر نوع سیاستی در کشور از جمله سیاستهای تجاری اثرگذار است. درست است که ذهنیت مردم علاوه بر زمینه های تاریخی و اجتماعی، به شدت از رفتار و عملکرد سیاستمداران اثر میپذیرد، ولی از سوی دیگر ذهنیت جامعه نیز بر موفقیت سیاستهای
ادامه مطلبمرور SMEها نقش پررنگی در رشد اقتصادی و فراهمآوردن فرصتهای اشتغال هر کشور و منطقه دارند که برای تداوم و تقویت این نقش نیاز به صادرات و حضور در بازارهای جهانی است. در فعالیتهای بینالمللی بهترین استراتژی این است که بتوان مزیت رقابتی منحصربهفردی داشت. دانش رکن اصلی شرکتها برای موفقیت در بازار جهانی است و شناخت بازار هدف و شبکهسازی لازمه کسب دانش. درواقع داشتن دانش و چشمانداز ۲ آلمان مهم در جستجوی فرصتهای بینالمللی است.
ادامه مطلبمقالات علمی پژوهشی داخلی زیادی در سالهای اخیر در حوزه صادرات شرکتهای دانش بنیان در کشور منتشر شده است. مقاله ای که در این یادداشت اجمالا معرفی میشود در یک مجله معتبر بین المللی (ISI) با عنوان نقش توانمندیهای پویا در عملکرد بین المللی شرکتهای دانش بنیان در سال 2024منتشر شده است و امتیازات خاصی
ادامه مطلبباسمه تعالی انتشار مقاله «جوایز علمی بین المللی به مثابه ابزار دیپلماسی علم و فناوری؛ مطالعه موردی جایزه مصطفی» دیپلماسی و توسعه روابط علمی و فناورانه با سایر کشورها یکی از اهداف قطعی اسناد بالادستی حوزه علم و فناوری و یکی از ملزومات مهم نیل به مرجعیت علمی است. در کشورمان در سالهای اخیر تلاشهایی
ادامه مطلبلجستیک در حقیقت به فرایندی گفته میشود که از زمان تولید و یا ورود یک کالا، در هر سطح و اندازهای، به بازار صورت میگیرد تا آن کالا در نهایت به دست مصرفکننده برسد این فرایند از سه مرحله اصلی برنامهریزی، انتقال و نظارت تشکیل شده است. اگر بخواهیم تعریف علمی برای آن ارائه دهیم باید بگوییم علم مربوط به حرکت و انتقال یک کالا در طول زمان و مکان است. زنجیره تامین در یک تعریف ساده و خلاصه، شبکهای از فعالیتها است که به منظور توسعه محصول، بازاریابی، تهیه مواد و نیازهای اولیه، مدیریت ارسال و تدارکات (لجستیک) و به کارگیری روشهای مدرن در تحقق اهداف سازمان انجام میشود.
ادامه مطلب