728 x 90



پست های اخیر

برترین نویسندگان

  • امور لجستیکی مرتبط با کالای صادراتی

    امور لجستیکی مرتبط با کالای صادراتی0

    لجستیک در حقیقت به فرایندی گفته می‌شود که از زمان تولید و یا ورود یک کالا، در هر سطح و اندازه‌ای، به بازار صورت می‌گیرد تا آن کالا در نهایت به دست مصرف‌کننده برسد این فرایند از سه مرحله اصلی برنامه‌ریزی، انتقال و نظارت تشکیل شده است. اگر بخواهیم تعریف علمی برای آن ارائه دهیم باید بگوییم علم مربوط به حرکت و انتقال یک کالا در طول زمان و مکان است. زنجیره تامین در یک تعریف ساده و خلاصه، شبکه‌ای از فعالیت‌ها است که به منظور توسعه محصول، بازاریابی، تهیه مواد و نیازهای اولیه، مدیریت ارسال و تدارکات (لجستیک) و به کارگیری روشهای مدرن در تحقق اهداف سازمان انجام می‌شود.

    ادامه مطلب
  • الزامات سیاستی توسعه صادرات دانش‌بنیان مبتنی بر متنوع‌سازی راهبردهای صادراتی

    الزامات سیاستی توسعه صادرات دانش‌بنیان مبتنی بر متنوع‌سازی راهبردهای صادراتی0

    یکی از مسائل مهم در عدم توسعه‌یافتگی صادرات در کشور خصوصاً در حوزه دانش‌بنیان که بازیگران اصلیِ آن شرکت‌های کوچک و متوسط مبتنی بر فناوری هستند، شکل‌نگرفتن مجموعه بازیگران مختلف و ساختارهای همکاری مؤثر در امر صادرات است.

    ادامه مطلب
  • استانداردهای صادراتی

    استانداردهای صادراتی0

      استانداردهای ایران در حوزه صادرات بیشتر الگو گرفته از آمریکا و اروپا  (ASTM)  بوده است چون نگاه بازار این کالاها به این‌سو بوده است و این باعث شده است که ما از استانداردهای اوراسیا  (GOST)غافل باشیم یا آن‌طور که باشد به این استاندارد توجه نشده است و همین اتفاق باعث دوری ما و عدم استفاده از ظرفیت بازار اوراسیا شده است، البته برخی فکر می‌کنند که این استاندارد مختص روسیه می‌باشد؛ اما این در حالی است که این کشورها این استاندارد را مورد پذیرش قرار داده‌اند:  بلاروس، اوکراین، مولداوی، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، گرجستان، ترکمنستان

    ادامه مطلب
  • آشنایی با شرکت‌های مدیریت صادرات Export Managment Company (EMC)

    آشنایی با شرکت‌های مدیریت صادرات Export Managment Company (EMC)0

    یک شرکت کاملاً مستقل است که در قالب یک قرارداد رسمى وظایف واحـد صادراتی یک شرکت (تولیدکننده) را به عهده می‌گیرد و متعهد به ایجاد رابطه بلندمدت بین تولیدکننده و مصرف‌کننده در بازار صادراتی می‌شود.

    ادامه مطلب
  • آژانس‌های توسعه صادرات

    آژانس‌های توسعه صادرات0

    شرکت‌های کوچک و متوسط با توجه به محدودیت در منابع مالی و انسانی، ضعف فنی و نوآوری، ریسک‌پذیری پایین، ضعف در شبکه‌سازی و دسترسی به مشتریان، نسبت به شرکت‌های بزرگ و باسابقه، برای دسترسی و رقابت در بازارهای بین‌المللی، مسیر دشوارتری دارند؛ بنابراین به نظر می‌رسد شرکت‌های کوچک و متوسط بدون حمایت‌های دولتی، قادر به نفوذ در بازارهای بین‌المللی نخواهند بود و لزوم سیاست‌گذاری در این حوزه امری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. با این هدف کشورهای مختلف برنامه‌های متنوع سیاستی را برای حمایت از فرآیند بین‌المللی شدن شرکت‌های خود، طراحی و اجرا می‌کنند. یکی از این سیاست‌ها تأسیس آژانس‌های توسعه صادرات می‌باشد.

    ادامه مطلب
  • “تولیدِ دانش بنیان”؛ بسطی بر مفهوم شرکتهای دانش بنیان

    “تولیدِ دانش بنیان”؛ بسطی بر مفهوم شرکتهای دانش بنیان0

    «تولید» با دو وصفِ «دانش بنیان» و «اشتغال آفرین» به عنوان شعار امسال از سوی رهبر انقلاب برگزیده شد. در این نوشتار قصد داریم قدری مفهوم “دانش بنیانی” را با تاکید بر دوگانه “شرکتهای دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان” تبیین کنیم. بهمین سبب عنوان «تولید دانش بنیان» را برای این نوشتار برگزیدیم و نشان خواهیم داد میتواند پل مناسبی باشد بین مفهوم خاص و محدود شرکتهای دانش بنیان و مفهوم گسترده اقتصاد دانش بنیان.

    ادامه مطلب