آشنایی با شرکتهای مدیریت صادرات Export Managment Company (EMC)
- یادداشت ها
- 26 اردیبهشت, 1401
رویآوردن به توسعه صادرات محور یکی از استراتژیهایی است که میتواند رشـد کشورها را تضمین کند. یکی از کارهای مهمی که جهت توسعه صادرات انجام میگیرد تجزیهوتحلیل عميـق بـازار است که کاری نیازمنـد صـرف هزینه و انرژی بالایی است و لذا بهتر است ابتدا بازارهای هدف مشخصی و به مقایسهای مورد بررسی اولیه قرار گیرند. شرکتهای تولیدی و صادراتی معمولاً برای تدوین برنامه صادرات خود با شیوههای سنتی به رصـد صادراتی میپردازند؛ این شرکتها نیاز دارند که با سرعت و دقت مناسبی تشخیص دهند که کدام محصولات در کدام بازارهای خارجی شانس بیشتری برای موفقیت دارند؟
ادامه مطلبرویداد جانبی جایزه مصطفی (روز دوم)- لطفا جهت ثبت نام در این رویداد به لینک مراجعه نمایید: https://evand.com/events/رویداد-جانبی-جایزه-مصطفی-ص-روز-دوم-99298349 همچنین جهت شرکت در این رویداد به صورت مجازی از لینک ذیل وارد شوید: https://meetingvc.iust.ac.ir/rsn6s25jezil/
ادامه مطلببهطورکلی انواع شیوههای حملونقلی در کشور به چهار بخش زمینی، دریایی، هوایی و حملونقل از طریق لوله تقسیم میشود در این میان شیوه زمینی به دو بخش جادهای و ریلی تقسیم میشود
ادامه مطلببا فراگیری روزافزون فناوریهای دیجیتال و فرصتهای بالقوه اقتصاد دیجیتالی برای ورود به بازارهای بینالمللی، این سؤال پیش میآید که آیا واقعاً دیجیتالی شدن برای بنگاهها با وجود محدودیتها و چالشهایی که با آنها مواجهاند توانسته است بر عملکرد صادراتیشان، تأثیر گذارد و اگر پاسخ مثبت است، این تأثیر چگونه بوده است
ادامه مطلباندیشکده به تازگی تحقیقی پیرامون جایگاه جهانی دانشگاههای کشور به سفارش سازمان ملی بهرهوری انجام داده است که در ادامه خلاصهای از نتایج آن ارائه شده است
ادامه مطلبتوسعه صادرات خصوصاً در بخش محصولات صنعتی و فناورانه یکی از اولویتهای قطعی کشور است. این موضوع با لحاظ ظرفیت شکلگرفته در کشور در دهه اخیر در حوزه اکوسیستم نوآوری اهمیت مضاعفی پیدا میکند. در حال حاضر بیش از 6 هزار شرکت دانشبنیان، بیش از هزار شرکت خلاق، بیش از 500 مرکز نوآوری و شتابدهنده در کشور فعال هستند و بخش مهمی از این ظرفیت نهفقط در ابعاد داخلی و بلکه در ابعاد بینالمللی است که میتواند حیات مولد و روبه رشد خود را تداوم بخشد. اکوسیستم نوآوری در بعد بینالملل، باید توسعه کسبوکار بین الملل شرکتهای فناور و نوآور و حتی شرکتهای نوپا را تسهیل نماید. این موضوعی است که در ادبیات جدید این حوزه از آن تعبیر به «کارآفرینی بینالمللی» میشود و «مراکز رشد و نوآوری بینالمللی» یکی از اجزای آن هستند. در این تحقیق سازوکار ایجاد یک مرکز نوآوری در خارج از کشور مورد بررسی قرار گرفت. این تحقیق توسط پژوهشکده مطالعات فناوری انجام شده و اندیشکده توسعه صادرات ایران در انجام آن به عنوان همکار مشارکت داشته است.
ادامه مطلب