آشنایی با شرکتهای مدیریت صادرات Export Managment Company (EMC)
- یادداشت ها
- 26 اردیبهشت, 1401
SME های (شرکت های کوچک و متوسط) صادراتی در سال های اخیر توجه محققین زیادی را به خود جلب کرده اند و تبدیل به یکی از موضوعات پر طرفدار تحقیقاتی شده اند. یکی از جنبه های مرتبط با این موضوع، گسترش ورود شرکت های کوچک و متوسط به بازارهای خارجی است که اغلب به واسطه های محلی متکی هستند. این واسطه ها که به آنها شرکت های مدیریت صادرات گفته می شود، منابع ارزشمندی مانند دانش بازار و شناخت بازار را در اختیار شرکت ها قرار می دهند. از این رو آنها اغلب بعنوان شرکای استراتژیک در نظر گرفته می شوند.
ادامه مطلباستانداردهای ایران در حوزه صادرات بیشتر الگو گرفته از آمریکا و اروپا (ASTM) بوده است چون نگاه بازار این کالاها به اینسو بوده است و این باعث شده است که ما از استانداردهای اوراسیا (GOST)غافل باشیم یا آنطور که باشد به این استاندارد توجه نشده است و همین اتفاق باعث دوری ما و عدم استفاده از ظرفیت بازار اوراسیا شده است، البته برخی فکر میکنند که این استاندارد مختص روسیه میباشد؛ اما این در حالی است که این کشورها این استاندارد را مورد پذیرش قرار دادهاند: بلاروس، اوکراین، مولداوی، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، گرجستان، ترکمنستان
ادامه مطلبحادثه غم انگیز رحلت رئیس جمهور و همراهانشان کشور را ناخواسته و ناگهان درگیر انتخابات ریاست جمهوری کرد.
ادامه مطلبپس از لازم الاجرا شدن موافقتنامه تسهیل تجارت در دسامبر ۲۰۱۳، تعهداتی جهت بهبود رویه های گمرکی ایجاد شد که یکی از این تعهدات مربوط به افزایش توانایی های بخش های مختلف جهت انطباق با الزامات فرامرزی، پیروی از آن و تسهیل تجارت بود. البته این توافقات منافع بالقوه متقابلی نیز داشت که برای هر
ادامه مطلبرویآوردن به توسعه صادرات محور یکی از استراتژیهایی است که میتواند رشـد کشورها را تضمین کند. یکی از کارهای مهمی که جهت توسعه صادرات انجام میگیرد تجزیهوتحلیل عميـق بـازار است که کاری نیازمنـد صـرف هزینه و انرژی بالایی است و لذا بهتر است ابتدا بازارهای هدف مشخصی و به مقایسهای مورد بررسی اولیه قرار گیرند. شرکتهای تولیدی و صادراتی معمولاً برای تدوین برنامه صادرات خود با شیوههای سنتی به رصـد صادراتی میپردازند؛ این شرکتها نیاز دارند که با سرعت و دقت مناسبی تشخیص دهند که کدام محصولات در کدام بازارهای خارجی شانس بیشتری برای موفقیت دارند؟
ادامه مطلبرویداد جانبی جایزه مصطفی (روز دوم)- لطفا جهت ثبت نام در این رویداد به لینک مراجعه نمایید: https://evand.com/events/رویداد-جانبی-جایزه-مصطفی-ص-روز-دوم-99298349 همچنین جهت شرکت در این رویداد به صورت مجازی از لینک ذیل وارد شوید: https://meetingvc.iust.ac.ir/rsn6s25jezil/
ادامه مطلب