آشنایی با شرکتهای مدیریت صادرات Export Managment Company (EMC)
- یادداشت ها
- 26 اردیبهشت, 1401
ر سالهای اخیر توافقی بین اصحاب دانش وجود دارد که جهان در حال تغییر است. اما در باب چگونگی این تغییر اختلافنظر بسیار است. صاحبنظران این تحولات را به شیوههای گوناگون تحلیل میکنند؛ «تغییر قدرت» از غرب به شرق یا عصر گذار از دوران دوقطبی به دوران تکقطبی، چندقطبی یا حتی غیرقطبی
ادامه مطلباندیشکده توسعه صادرات ایران با حمایت بنياد ملی نخبگان در قالب هیئت اندیشهورز چهارمین نشست از سلسله نشستهای «سازوکارهای حضور شرکتهای صنعتی و دانشبنیان در زنجیرههای ارزش منطقهای» را برگزار میکند
ادامه مطلباندیشکده توسعه صادرات ایران با حمایت بنياد ملی نخبگان در قالب هیئت اندیشهورز چهارمین نشست از سلسله نشستهای «سازوکارهای حضور شرکتهای صنعتی و دانشبنیان در زنجیرههای ارزش منطقهای» را برگزار میکند
ادامه مطلباندیشکده به تازگی تحقیقی پیرامون جایگاه جهانی دانشگاههای کشور به سفارش سازمان ملی بهرهوری انجام داده است که در ادامه خلاصهای از نتایج آن ارائه شده است
ادامه مطلبسومین نشست از سلسله نشست های هیئت اندیشه ورز “سازوکارهای حضور شرکت های صنعتی و دانش بنیان کشور در زنجیره های ارزش منطقه ای”، صبح روز پنج شنبه ۱۸ مردادماه به همت اندیشکده توسعه صادرات ایران و بنیاد ملی نخبگان به صورت حضوری در محل خانه اندیشه ورزان و مجازی در بستر اسکای روم برگزار گردید.
ادامه مطلبمطابق آمار سازمانهای بینالمللی معتبر حدود نیمی از تجارت جهانی از طریق «زنجیرههای ارزش جهانی» محقق میشود. هرچند روند سریع جهانی شدن در دهه 2010 کند و از اواخر این دهه تا حدی معکوس شده است، اما همچنان بخشی مهمی از تبادلات تجاری کشورهای مختلف در قالب شبکههای تولید بهم پیوسته صورت میگیرد و البته تلاشهای جدی برای بازآرایی این شبکهها نیز با محوریت دو قطب آمریکا و چین آغاز شده که در جای خود باید مورد مطالعه قرار گیرد. اما این پدیده در مجموع از اهمیت ایجاد شبکههای تجاری در مقیاس منطقه یا فراتر از آن نمیکاهد. به یک بیان ساده میتوان تجارت در دنیای امروز را به دو نوع «تجارت ساده» و «تجارت پیشرفته» تقسیم کرد، چیزی مثلا شبیه ورزش محلی (همگانی) و ورزش قهرمانی.
ادامه مطلب