728 x 90



  • وبلاگ با اسلایدر کوچک

    خلاصه مدیریتی مطالعه تطبیقی مراکز نوآوری خارجی و طراحی سازوکار ایجاد یک مرکز نوآوری خارجی

    توسعه صادرات خصوصاً در بخش محصولات صنعتی و فناورانه یکی از اولویت‌های قطعی کشور است. این موضوع با لحاظ ظرفیت شکل‌گرفته در کشور در دهه اخیر در حوزه اکوسیستم نوآوری اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند. در حال حاضر بیش از 6 هزار شرکت دانش‌بنیان، بیش از هزار شرکت خلاق، بیش از 500 مرکز نوآوری و شتاب‌دهنده در کشور فعال هستند و بخش مهمی از این ظرفیت نه‌فقط در ابعاد داخلی و بلکه در ابعاد بین‌المللی است که می‌تواند حیات مولد و روبه رشد خود را تداوم بخشد. اکوسیستم نوآوری در بعد بین‌الملل، باید توسعه کسب‌وکار بین الملل شرکت‌های فناور و نوآور و حتی شرکت‌های نوپا را تسهیل نماید. این موضوعی است که در ادبیات جدید این حوزه از آن تعبیر به «کارآفرینی بین‌المللی» می‌شود و «مراکز رشد و نوآوری بین‌المللی» یکی از اجزای آن هستند. در این تحقیق سازوکار ایجاد یک مرکز نوآوری در خارج از کشور مورد بررسی قرار گرفت. این تحقیق توسط پژوهشکده مطالعات فناوری انجام شده و اندیشکده توسعه صادرات ایران در انجام آن به عنوان همکار مشارکت داشته است.

همه ی پست ها

  • شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و زنجیره ارزش جهانی

    شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و زنجیره ارزش جهانی0

      استانداردهای ایران در حوزه صادرات بیشتر الگو گرفته از آمریکا و اروپا  (ASTM)  بوده است چون نگاه بازار این کالاها به این‌سو بوده است و این باعث شده است که ما از استانداردهای اوراسیا  (GOST)غافل باشیم یا آن‌طور که باشد به این استاندارد توجه نشده است و همین اتفاق باعث دوری ما و عدم استفاده از ظرفیت بازار اوراسیا شده است، البته برخی فکر می‌کنند که این استاندارد مختص روسیه می‌باشد؛ اما این در حالی است که این کشورها این استاندارد را مورد پذیرش قرار داده‌اند:  بلاروس، اوکراین، مولداوی، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، گرجستان، ترکمنستان

    ادامه مطلب
  • استانداردهای صادراتی

    استانداردهای صادراتی0

      استانداردهای ایران در حوزه صادرات بیشتر الگو گرفته از آمریکا و اروپا  (ASTM)  بوده است چون نگاه بازار این کالاها به این‌سو بوده است و این باعث شده است که ما از استانداردهای اوراسیا  (GOST)غافل باشیم یا آن‌طور که باشد به این استاندارد توجه نشده است و همین اتفاق باعث دوری ما و عدم استفاده از ظرفیت بازار اوراسیا شده است، البته برخی فکر می‌کنند که این استاندارد مختص روسیه می‌باشد؛ اما این در حالی است که این کشورها این استاندارد را مورد پذیرش قرار داده‌اند:  بلاروس، اوکراین، مولداوی، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، گرجستان، ترکمنستان

    ادامه مطلب
  • روش‌های جاری حمل‌ونقل و سهم هریک از شیوهای حمل‌ونقل در صادرات کشور

    روش‌های جاری حمل‌ونقل و سهم هریک از شیوهای حمل‌ونقل در صادرات کشور0

    به‌طورکلی انواع شیوه‌های حمل‌ونقلی در کشور به چهار بخش زمینی، دریایی، هوایی و حمل‌ونقل از طریق لوله تقسیم می‌شود در این میان شیوه زمینی به دو بخش جاده‌ای و ریلی تقسیم می‌شود

    ادامه مطلب
  • امور لجستیکی مرتبط با کالای صادراتی

    امور لجستیکی مرتبط با کالای صادراتی0

    لجستیک در حقیقت به فرایندی گفته می‌شود که از زمان تولید و یا ورود یک کالا، در هر سطح و اندازه‌ای، به بازار صورت می‌گیرد تا آن کالا در نهایت به دست مصرف‌کننده برسد این فرایند از سه مرحله اصلی برنامه‌ریزی، انتقال و نظارت تشکیل شده است. اگر بخواهیم تعریف علمی برای آن ارائه دهیم باید بگوییم علم مربوط به حرکت و انتقال یک کالا در طول زمان و مکان است. زنجیره تامین در یک تعریف ساده و خلاصه، شبکه‌ای از فعالیت‌ها است که به منظور توسعه محصول، بازاریابی، تهیه مواد و نیازهای اولیه، مدیریت ارسال و تدارکات (لجستیک) و به کارگیری روشهای مدرن در تحقق اهداف سازمان انجام می‌شود.

    ادامه مطلب
  • نقش بخش حمل و نقل در تسهیل تجارت بین الملل

    نقش بخش حمل و نقل در تسهیل تجارت بین الملل0

    دادوستد و مسائل مرتبط با آن قدمتی به درازای تاریخ بشریت و ارتباطات جهت رفع نیازها داشته و یکی از ارکان اصلی این دادوستد مسئله تحویل یا بهتر بگوییم، حمل‌ونقل کالا بوده است. امروزه نیز جابه‌جایی کالا از مقصد به مبدأ، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین حلقه‌های زنجیره تأمین و ارزش دارای نقش انکارناپذیر در توفیق و یا شکست تجارت‌های داخلی و بین‌المللی دارد.

    ادامه مطلب
  • بررسی و شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقای صنعت چرم ایران در زنجیره ارزش جهانی با تأکید بر قابلیت‌های فناورانه

    بررسی و شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقای صنعت چرم ایران در زنجیره ارزش جهانی با تأکید بر قابلیت‌های فناورانه0

    زنجیره ارزش جهانی و ارتقای در آن اصطلاح “زنجیره ارزش جهانی” به طیف وسیعی از فعالیت‌ها گفته می‌شود که بنگاه‌ها، کار کشاورزان و کارگران برای تولید یک محصول یا خدمت از مرحله ایده تا پدیده، استفاده نهایی، بازیافت یا استفاده مجدد آن انجام می‌دهند. این فعالیت‌ها شامل تحقیق و توسعه، طراحی، تولید، پردازش، مونتاژ، توزیع،

    ادامه مطلب

پست های اخیر

برترین نویسندگان