728 x 90

پلتفرم های دیجیتال و صادرات از طریق آنها(بررسی، شناسایی و اولویت بندی مهم ترین عوامل تاثر گذار)

پلتفرم های دیجیتال و صادرات از طریق آنها(بررسی، شناسایی و اولویت بندی مهم ترین عوامل تاثر گذار)
لورم ایپسوم متن ساختگیمریم صمدی

در این تحقیق سعی خواهد شد بر شرکتهای فعال در حوزه ی صادرات، که به نظر میرسد استفاده از پلفرم های دیجتالی را، در دستور کار خود داشته اند تمرکز نموده و نحوه ی فعالیت آنها را در این حوزه، مورد بررسی قرار دهیم.
با توجه به وجود محدودیت های موجود در کشور و تحریم های اعمال شده، به نظر می رسد تاکنون توجهی جدی به این مقوله صورت نپذیرفته است.

پلتفرم های دیجیتال همچون آماوزون، موجب تحولات عظیم در مقوله تجارت در سطح بین المللی شده اند. از آنجائیکه استفاده از این پلتفرم ها بسیار مقرون به صرفه بوده و در دسترس همگان می باشد، مخاطبان بسیار زیادی را از سراسر دنیا مجذوب خود کرده است. همین امر باعث شده که فضاهای بسیار مناسبی برای کسب و کارها در زمینه فروش و صادرات ایجاد گردد. شرکتهای زیادی با استفاده از این پلتفرم ها  توانسته اند با فروش محصولات، بازاریابی های آنلاین محصولات و خدمات، ایجاد شبکه های ارتباطی قوی و موثر با مشتریان، از یک طرف هزینه های خود را به نحو چشمگیری کاهش داده و از طرف دیگر میزان فروش محصولات و خدمات خود را در سطح ملی و بین المللی افزایش دهند.

 

چرا شناسایی این عوامل برای شرکتهای ایرانی مهم است ؟

در سالهای اخیر، در خصوص حمایت و پشتیبانی از شرکتهای صادر کننده ایرانی در خصوص تبلیغات در پلتفرم های آنلاین، از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کریدور صادرات و صندوق توسعه صادرات و فناوری، حمایت هایی صورت گرفته است. ولی با توجه به محدودیت های موجود در کشور و عدم دسترسی آسان به بستر این پلتفرم ها برای شرکتهای ایرانی، که ناشی از تحریم های صورت گرفته می باشد، انجام تحقیقات کیفی بیشتر درخصوص شناسایی عوامل مهم و تاثیر گذار بر میزان صادرات شرکتهایی که از پلتفرم های آنلاین استفاده می نمایند، با توجه به مقتضیات کشور، ضروری به نظر می رسد. هدف اصلی این پژوهش، بررسی و شناسایی عوامل موثر در استفاده از پلتفرم های دیجیتالی، جهت توسعه صادرات شرکتها، بین المللی سازی شرکتها، بالابردن سطح توانایی شرکت ها درتمامی مراحل صادرات، اعم از بازاریابی، تبلیغ، گسترش شبکه های ارتباطی با مشتریان، دریافت بازخورد مصرف کنندگان و در نهایت افزایش سهم صادارت شرکتها می باشد. این پژوهش مورد کاربرد در تحقیقات مشابه برای پژوهشگران این حوزه خواهد داشت.

این تحقیق، به بهبود صادرات شرکت ها کمک خواهد نمود. با توجه به قابلیت های فناوری های اینترنت، استفاده از پلتفرم های آماده،  به شرکتهای تولید کننده و ارائه دهنده کالا و خدمات کمک خواهد نمود تا با استفاده از آنها، سهم مناسبی در بین المللی سازی شرکتها و صادرات محصولات خود به کشورهای مختلف بخصوص همسایگان ایران داشته باشند. با توجه به مرزهای مشترک ایران با همسایگان و میزان جمعیت همسایگان، پتانسیل بسیار بالایی برای دستیابی به ارقام مورد انتظار در صادرات،  برای شرکتهای فعال در عرصه تولید کالا و یا خدمات، وجود خواهد داشت. گسترش شرکتهای فعال در حوزه ی صادرات، علاوه بر ارز آوری برای کشور، منجر به رشد شرکتهای تولید کننده خواهد گردید، تولید ناخالص داخلی را افزایش خواهد داد و همچنین نرخ اشتغال کشور را به طرز چشمگیری بالا خواهد برد.

 

مخاطبان و استفاده کنندگان این پژوهش:

تصور می شود این پژوهش برای بسیاری از پژوهشگران به شرح زیر مورد استفاده قرار خواهد گرفت:

شرکتهای فعال در حوزه صادرات.

دانشجویان و محقیقین فعال در این حوزه.

شرکتها و صنایع دانش بنیان.

شرکت های نوظهور در زمینه کسب و کار بین الملل.

جوامع دانشگاهی و پژوهشی کشور.

دستگاههای اجرایی کشور.

اساتید دانشگاهها و محقیقین.

دانشگاه ها و مراکز پژوهشی.

مراکز تصمیم سازی و سیاستگزاری در این حوزه شامل  :

پژوهشگران حوزه ی صادرات و کسب و کار و کارآفرینی، دانشگاه ها، مدیران شرکتهای کوچک و متوسط دانش بنیان، تصمیم سازان و سیاستگزاران پارک های علم و فناوری، مراکز رشد، سرمایه گذار های مخاطره پذیر ،

رشتگان کسب و کار و دیگر نهادهای موثر در زیست بوم کارآفرینی دانش بنیان در کشور از جمله وزارت کار، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مراکز نوآوری و …

کاروسل پست ها

یک نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز با * مشخص شده اند

پست های اخیر

برترین نویسندگان

دارای نظر

ویدئوهای ویژه