728 x 90



  • برون‌سپاری فرامرزی خدمات فناوری اطلاعات چیست؟

    برون‌سپاری فرامرزی خدمات فناوری اطلاعات چیست؟0

    Offshoring یکی از انواع Outsourcing یا به عبارت فارسی آن ” برون‌سپاري ” از شرکت یا سازمان است که به‌تدریج در عرصه اقتصاد جهانی رواج یافته و آن را گاه با عبارت ترکیبی” برون‌سپاري خارجی” یا “برون‌سپاري فرامرزی” در مقابل “برون‌سپاری داخلی” می‌شناسند و با مفاهیم و عبارات مختلفی در دنیاي تجارت و اقتصاد بیان شده است. یکی از معیارهاي تقسیم برون‌سپاري، تقسیم بر مبناي موضوع برون‌سپاري است.

    ادامه مطلب
  • بررسی و شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقای صنعت چرم ایران در زنجیره ارزش جهانی با تأکید بر قابلیت‌های فناورانه

    بررسی و شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقای صنعت چرم ایران در زنجیره ارزش جهانی با تأکید بر قابلیت‌های فناورانه0

    زنجیره ارزش جهانی و ارتقای در آن اصطلاح “زنجیره ارزش جهانی” به طیف وسیعی از فعالیت‌ها گفته می‌شود که بنگاه‌ها، کار کشاورزان و کارگران برای تولید یک محصول یا خدمت از مرحله ایده تا پدیده، استفاده نهایی، بازیافت یا استفاده مجدد آن انجام می‌دهند. این فعالیت‌ها شامل تحقیق و توسعه، طراحی، تولید، پردازش، مونتاژ، توزیع،

    ادامه مطلب
  • بررسی نقش نهاده های وارداتی در توسعه صادرات شرکتهای تولیدی ایران

    بررسی نقش نهاده های وارداتی در توسعه صادرات شرکتهای تولیدی ایران0

    در فرآیند جهانی شدن اقتصاد، سرریز فناوری از کانال تجارت از عوامل مهم و تاثیرگذار بر رشد اقتصادی است. جذب فناوری خارجی از طریق واردات محصولات صنعتی و به کارگیری فناوری نهفته در این محصولات، موجب افزایش کیفیت و کمیت کالاهای تولیدی با صرف هزینه های کمتر، بهبود فناوری و روی آوردن به تولید کالاهای با ارزش افزوده بالاتر شده و در نتیجه به تخصیص بهتر منابع وکارایی و رشد بخشهای مختلف اقتصادی و توسعه صادرات منجر می گردد. واردات به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا ورودی‌هایی را شناسایی کنند که با نیازهایشان مطابقت دارد و از منابع مختلف در دسترس خود برای تولید محصولات جدید/بهبود یافته استفاده نمایند.

    ادامه مطلب
  • انواع هوش و نقش آن در فرآیند بین‌المللی شدن

    انواع هوش و نقش آن در فرآیند بین‌المللی شدن0

    مرور SMEها نقش پررنگی در رشد اقتصادی و فراهم‌آوردن فرصت‌های اشتغال هر کشور و منطقه دارند که برای تداوم و تقویت این نقش نیاز به صادرات و حضور در بازارهای جهانی است. در فعالیت‌های بین‌المللی بهترین استراتژی این است که بتوان مزیت رقابتی منحصربه‌فردی داشت. دانش رکن اصلی شرکت‌ها برای موفقیت در بازار جهانی است و شناخت بازار هدف و شبکه‌سازی لازمه کسب دانش. درواقع داشتن دانش و چشم‌انداز ۲ آلمان مهم در جستجوی فرصت‌های بین‌المللی است.

    ادامه مطلب

پست های اخیر