آشنایی با شرکتهای مدیریت صادرات Export Managment Company (EMC)
- یادداشت ها
- 26 اردیبهشت, 1401

ارائه درس «بین المللی شدن نوآوری» توسط آقای دکتر امیر ذاکری در دانشکده مدیریت و اقتصاد و مهندسی پیشرفت دانشگاه علم و صنعت
ادامه مطلب
اندیشکده توسعه صادرات ایران در راستای توسعه همکاریهای بین المللی خود از مرداد سال جاری بطور رسمی همکاری تحقیقاتی خود را با یک آزمایشگاه اقتصادی معتبر در دانشگاه HSE روسیه به عنوان دانشگاهی که در برخی رتبهبندیهای بین المللی رتبه یک کشور روسیه در رشتههای مدیریت و اقتصاد را داراست، آغاز نمود. محور این همکاری
ادامه مطلب
یک شرکت کاملاً مستقل است که در قالب یک قرارداد رسمى وظایف واحـد صادراتی یک شرکت (تولیدکننده) را به عهده میگیرد و متعهد به ایجاد رابطه بلندمدت بین تولیدکننده و مصرفکننده در بازار صادراتی میشود.
ادامه مطلب
شرکتهای کوچک و متوسط با توجه به محدودیت در منابع مالی و انسانی، ضعف فنی و نوآوری، ریسکپذیری پایین، ضعف در شبکهسازی و دسترسی به مشتریان، نسبت به شرکتهای بزرگ و باسابقه، برای دسترسی و رقابت در بازارهای بینالمللی، مسیر دشوارتری دارند؛ بنابراین به نظر میرسد شرکتهای کوچک و متوسط بدون حمایتهای دولتی، قادر به نفوذ در بازارهای بینالمللی نخواهند بود و لزوم سیاستگذاری در این حوزه امری اجتنابناپذیر خواهد بود. با این هدف کشورهای مختلف برنامههای متنوع سیاستی را برای حمایت از فرآیند بینالمللی شدن شرکتهای خود، طراحی و اجرا میکنند. یکی از این سیاستها تأسیس آژانسهای توسعه صادرات میباشد.
ادامه مطلب
«تولید» با دو وصفِ «دانش بنیان» و «اشتغال آفرین» به عنوان شعار امسال از سوی رهبر انقلاب برگزیده شد. در این نوشتار قصد داریم قدری مفهوم “دانش بنیانی” را با تاکید بر دوگانه “شرکتهای دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان” تبیین کنیم. بهمین سبب عنوان «تولید دانش بنیان» را برای این نوشتار برگزیدیم و نشان خواهیم داد میتواند پل مناسبی باشد بین مفهوم خاص و محدود شرکتهای دانش بنیان و مفهوم گسترده اقتصاد دانش بنیان.
ادامه مطلب