ارائه درس «بین المللی شدن نوآوری» توسط آقای دکتر امیر ذاکری در دانشکده مدیریت و اقتصاد و مهندسی پیشرفت دانشگاه علم و صنعت
درس «بین المللی شدن نوآوری» برای دومین سال متوالی در قالب درس مباحث منتخب دکتری رشته های مدیریت تکنولوژی و سیاست گذاری علم و فناوری در ترم بهمن 1403 در دانشکده مدیریت اقتصاد و مهندسی پیشرفت توسط آقای دکتر امیر ذاکری ارائه میشود. هدف از این درس آشنایی دانشجویان با یکی از روندهای تحقیقاتی جدید در حوزه نوآوری، کسب و کار و تجارت / همپاشدن با تحقیقات جدید است و در خلال درس تلاش میشود دانشجویان سیر حرکت از «تئوریهای علمی و روندهای تحقیقاتی» به «مسائل واقعی کشور» را در حوزه ابعاد بین المللی نوآوری تمرین کنند. این درس در دو بخش آموزشی (ارائه استاد) و پژوهشی (ارائه دانشجویان) سازماندهی شده است. سرفصلی های اصلی بخش اول درس عبارت است از: کلیات بین المللی شدن نوآوری؛ مفاهیم و مدلهای سرمایه گذاری خارجی با تاکید بر الگوهای مختلف اتکا به آن، جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه فناوری؛ جایگاه نوآوری در بدنه دانشی کسب و کار بین الملل و روندهای جدید آنهمچنین در بخش پژوهشی، روندهای جدید این حوزه شامل بین المللی شدن نوآوری و نقش کشورهای در حال توسعه/اقتصادهای نوظهور؛ شرکتهای بازارهای نوظهور (EMF) و نوآوری؛ بین المللی شدن نوآوری و تحول دیجیتال؛ شرکتهای خطرپذیر بین الملل (INV/BG) ؛ موجهای ملی گرایی/ منطقه گرایی فناورانه/ جنگ سرد فناوری؛ بین المللی شدن نوآوری و شرکتهای فناور کوچک و متوسط (دانش بنیان)؛ دیپلماسی علم و فناوری؛ سیاستهای دولت در حوزه بین المللی شدن نوآوری؛ و بین المللی شدن نوآوری و گردش نخبگان (متخصصان غیرمقیم) با مشارکت دانشجویان دکتری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
یک نظر بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز با * مشخص شده اند