728 x 90

ارائه درس بین المللی شدن نوآوری در دانشگاه علم و صنعت ایران

ارائه درس بین المللی شدن نوآوری در دانشگاه علم و صنعت ایران
لورم ایپسوم متن ساختگیمریم صمدی

ارائه درس «بین المللی شدن نوآوری» توسط آقای دکتر امیر ذاکری در دانشکده مدیریت و اقتصاد و مهندسی پیشرفت دانشگاه علم و صنعت

درس «بین المللی شدن نوآوری» برای دومین سال متوالی در قالب درس مباحث منتخب دکتری رشته های مدیریت تکنولوژی و سیاست گذاری علم و فناوری در ترم بهمن 1403 در دانشکده مدیریت اقتصاد و مهندسی پیشرفت توسط آقای دکتر امیر ذاکری ارائه میشود. هدف از این درس آشنایی دانشجویان با یکی از روندهای تحقیقاتی جدید در حوزه نوآوری، کسب و کار و تجارت / همپاشدن با تحقیقات جدید است و در خلال درس تلاش میشود دانشجویان سیر حرکت از «تئوریهای علمی و روندهای تحقیقاتی» به «مسائل واقعی کشور» را در حوزه ابعاد بین المللی نوآوری تمرین کنند. این درس در دو بخش آموزشی (ارائه استاد) و پژوهشی (ارائه دانشجویان) سازماندهی شده است. سرفصلی های اصلی بخش اول درس عبارت است از: کلیات بین المللی شدن نوآوری؛ مفاهیم و مدلهای سرمایه گذاری خارجی با تاکید بر الگوهای مختلف اتکا به آن، جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه فناوری؛ جایگاه نوآوری در بدنه دانشی کسب و کار بین الملل و روندهای جدید آنهمچنین در بخش پژوهشی، روندهای جدید این حوزه شامل بین المللی شدن نوآوری و نقش کشورهای در حال توسعه/اقتصادهای نوظهور؛ شرکتهای بازارهای نوظهور (EMF) و نوآوری؛ بین المللی شدن نوآوری و تحول دیجیتال؛ شرکتهای خطرپذیر بین الملل (INV/BG) ؛ موجهای ملی گرایی/ منطقه گرایی فناورانه/ جنگ سرد فناوری؛ بین المللی شدن نوآوری و شرکتهای فناور کوچک و متوسط (دانش بنیان)؛ دیپلماسی علم و فناوری؛ سیاستهای دولت در حوزه بین المللی شدن نوآوری؛ و بین المللی شدن نوآوری و گردش نخبگان (متخصصان غیرمقیم) با مشارکت دانشجویان دکتری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیر
ADMINISTRATOR
پروفایل

کاروسل پست ها

یک نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز با * مشخص شده اند

پست های اخیر

برترین نویسندگان

دارای نظر

ویدئوهای ویژه